Molkky i pozdrav od Fredija M

 

Gde god obrneš slike prvomajskog ožderavanja i oblokavanja, zahvaljujući konekciji vidimo i umešnost u oslikavanju uskršnjih jaja, da li je pita zagorela ili torta omanula. Volim naš narod, baš volim te karakteristične odlike u praznovanju, nekako ih volim još više sa ove daljine. Ne znam samo da li sam ja privilegovana ili uskraćena bitstvovanjem kojekude, ali Božić pripremljen od strane olandeza, Uskrs od finlandjana, daje neke nove dimenzije pravoslavnoj tradiciji. Osećam se ko španac medju južnoameričkim domorocima. Širim bratstvo i jedinstvo po hrišćanskoj liniji daleko iza komunizma (sad se svi prevrću u grobu). Radoznali šta se po običaju sprema ili pije, prenosim majčine kulinarske vratolomije i razmenjujem slike na tamo i otud na ovamo.

U Finskoj prvi maj protekao šareno, crveno i relativno mirno. Običaj naduvanih balona, raznobojnih trakica i nošenja diplomskih kapa dan pre. Što vole da su ispred svih, te prvi maj slave tridesetog aprila uveče. Karaoke pabovi krcati, ide red lonkera, pa red šotcova, onda zapevaš harimatahari na finskom, samo čitaš stihove sa ekrana i zvezda je rodjena, pod uslovom da se sutra ne sećaš ničega. Mislim da ne postoji pesma iole popularna u svetu da nije prepevana na finski. Neki trećerazredni pop pevač smako sve od hmh, zvuči urnebesno smešno, sve do nagona za povraćanjem.

“Bejbe, molim se za kišu, samo zbog klinaca koji će ostaviti parkove u žalosnom stanju. Znaš šta ćeš naći sutra u travi? Staklo, prazne konzerve i izgubljeni donji veš!”

Nije bilo kiše niti izgubljenih gaćerona.

 

blog size photo 2c583fab-079b-43f8-a229-eb73d16e4a12_zps39878e13.jpg

blog size photo 38d2f8b1-a9fb-433d-92b6-02ccb29b6a12_zps2c9927ce.jpg

 Bilo je sunca, malo vetra, desetak stepeni i piknik. Winners viršle, kakao sa ment vodkom, ja u zimskoj jakni (i dalje), fina neka mladjarija sa plastičnim stolovima i cvećem na sred parka, kasetofoni kao u neka stara dobra vremena i gruva RnR.

Nakon zakuske došao red za igru. Ajde nešto novo da naučim dok sam ovde, molkky igrica slična boćanju, samo što su svi rekviziti napravljeni od drveta. Naravno da sam ih isprašila, ipak sam ja strelka rekonvalescent. “Ma da, početnička sreća” ha, neki su teško podneli poraz.

 

blog size photo d612e690-2707-4170-9a24-32db6307a782_zpsa02ed2fb.jpg

blog size photo ba483991-baad-4cbc-abf8-af99ea526377_zpsd86469c8.jpg

 

I kada možeš da ih pobediš, pridruži im se. Uz skroman osmeh.

 

blog size 1 photo 1a4c6f0d-1cf1-43df-a107-cd59cad50701_zpsd6b48f31.jpg

 

14 thoughts on “Molkky i pozdrav od Fredija M

      1. Odlične slike, i u fotografijama i u rečima. Hvala na pruženoj prilici da upoznamo krajeve gde verovatno nećemo kročiti.

    1. Nišlika moja, danas ništa nije nemoguće, niti je Finska tako daleko. Kad bolje razmislim, karta je nešto malo skuplja nego do CG primorja 🙂

      1. Razumem, ali sam najmanje pri tome mislila o ceni putovanja. Ja i inaše puno putujem i obožavam da putujem, ali, osim Švedske, na severu nikad nisam bila i, kad malo razmislim,ništa dalje od Berlina mi nekako nije zapalo za oko. Ali, ako ti preporučuješ, vredi razmisliti.

Leave a Reply

