Šta je danas na radijskom meniju?

Zahvaljujući nekom uvrnutom hemijskom sklopu, fanatik sam što se tiče muzike. U smislu da kada neka stvar uđe u uvo, moram da znam reči, značenje i prepoznam zašto se pojavilo dopadanje. Dok je moj best frend fanatik što se tiče skupljanja diskografija svih koji su nešto značili u svetu muzike poslednjih četres godina. Ne verujem da je sve preslušao zato što je to prosto nemoguće. O značenju i tekstovima da i ne pričam. Živ nije ako ga pobedim u našem intimnom kvizu “Čik pogodi pesmu i izvođača”. Igramo se već godinama. Rezultat ne beležimo jer se skoro uvek napijemo. Dakle, memory ode u crnu rupu.

Gde sve(t) prestaje tu počinje muzika.

Upletu se i neki ljudi kroz određene reči, melodije, emituju vam skrivene, neizrečene misli, osećaje. Svojataju te, ko zna zbog koga napisane rime i arije, poklanjaju ih, označe deo koji se eto baš njima desio, verujući u čuda i koincidencije.

Neverovatno da i radio stanice postaju vidovite. Ubodu u srž kad se najmanje nadate, obično u nekom za to nepoželjnom trenutku, kada nosite na licu masku za javnost, kada se lično čuva u prvom gutljaju jutarnje kafe. U kancelariji, marketu, u vidu pijačnog prodavca sa malim kineskim trešom od radio aparata. U frizerskom salonu dok vam makaze škljocaju oko glave uvuče se stih… I ostade do kraja dana da pevuši u malom mozgu do prelaska u zaspalo.

Nekoliko odabranih biće deo moje plejliste dok sam živa, ili bar dok me sluh služi. Rimajnderi na dobre trenutke, svetlost sveća i ukus vina. Miris večere, neka stepeništa, balkone sa snegom, suncem i zvezdanim nebom. Malu dnevnu sobu, prepunu figurica slonova u različitim veličinama, plišanim nilskim konjem, kamenjem sa crnogorskih plaža i lusterom koji služi jedino kao svećnjak..

Na njih same, kao ličnosti, harizme, jedinstveni pristup i pre svega, igra skrivalica dubokih emocija i poruka u stihovima.

Da odškrinem vrata..

Nadam se da ćete uživati.

“This glancing life is like a morning star
A setting sun, or rolling waves at sea
A gentle breeze or lightning in a storm
A dancing dream of all eternity..”

” I loved you when you opened
Like a lily to the heat.
I´m just another snowman
Standing in the rain and sleet,
Who loved you with his frozen love
His second-hand physique –
With all he is, and all he was
A thousand kisses deep”

“Well you better listen my sister’s and brothers,
’cause if you do you can hear
There are voices still calling across the years.
And they’re all crying across the ocean,
And they’re cryin across the land,
And they will till we all come to understand”

“pulling out the papers from the drawers that slide smooth
tugging at the darkness, word upon word

confessing all the secret things in the warm velvet box
to the priest-he’s the doctor
he can handle the shocks..”

“Now I’m just another traveller
On another winding road
I’m trying to walk some kind of line
I’m trying to pull some kind of load
Now sometimes I move real easy
Sometimes I can’t catch my breath
Sometimes I see my father’s footsteps
And man it scares me half to death..”

Posted on October 5, 2013, in crtice iz života. Bookmark the permalink. 10 Comments.

  1. Mada smo samo nas nekoliko najblizih mogli da budemo orkestar, sa sve mandolinom koja je meni zapala ( ipak sam zelela da budem balerina :)), “zavidim” na tom pamcenju. Ne pamtim imena, muka je sa mnom i sa glumcima ( uvrnula odavno sraf za zaboravljanje, “jer oni ne poznaju mene”). Ali kad mi udje u uvo, isto je ili me kupi odmah ili ne. Uzivala, ( izbacujem LC iz konkurencije) raspored bi bio, 3,5,4,1. 🙂

    • Mnogo ih je, mučila se da napravim neki uži izbor. Na stranu lošu konekciju i ovaj jbn wp koji ne volim pa ne volim. Ko da oseća i stalno me bojkotuje, na ovaj ili onaj način. Drago, drago 🙂

  2. Slušam i uživam. Iako sam ljubitelj “električara”.

    Kao višedecenijski slušalac glasa kao muzičkoginstrumenta, nikad mi nije bilo bitno značenje reči. Zato sam voleo i neke koje imaju hmmm,… pa sumnjive tekstove.

    Da sam znao reči pesama na engleskom (da su me zanimale), verovatno bih to obilato koristio u pisemnim zadacima. Ovako znam kako izgleda kad iz kičmene moždine crpiš inspiraciju. Jedino sam, na dan kad je umro Fredi MErkjuri od dve njegove pesme sklopio sastav…

    Iamm u porodici jednog koji je bio fanatik po pitanju poznavanja muzike. To je moj brat. I onda ni kao mlađi nisam se mešao u smislu takmičenja. Boljima poštovanje!

    • Hvala.
      Ima i tog zvuka na plejlisti, kako me krenulo produžiće se postovi sa mjuzom. Vidiš mene je uvek zanimala poenta pesme isto koliko i melodija. Kada nisu na engleskom ja lepo prevedem i dođem do smisla. Jer smatram da svaka vrsta umetničkog dela emituje energiju autora i onda čemu sve ako ne znam šta znači.
      I tako…Ako potraje WP da mi služi ko podsetnik…nekada.

  3. Najgore je kada mlekadžija ili raznosač leba, ostavi otvorena vrata od pikapa i od sabajle mi uvali neke note. Srećom, sve je manje tih, što slušaju narodnjake.

    Za textove skidam kapu. Priznajem da su mi neke stvari otkrile novo lice i još uvek otkrivaju. Cupkam sad i pokušavam da pevušim, iako me vugla rastura od ove promene vremena.

    • Uz želje da ti glava prihvati promene (vremena) nagoveštavam još neke tekstove koji su bili pravo otkrovenje. Pogotovo kada sam iskopala neke informacije o nastajanju, što bendova, što nekih čudnih životnih preokreta. Onda sve dobije na težini..i dubini.

  4. Ako mi neko da nekoliko prekornih reči tipa *Zašto si uz net dugo* i *Kakva je to muzika* neću imati odgovor! Hvala ti! Skroz,skroz,skroz fenomenalno!!! Tanja, hvala još jednom! 😀

  5. Sada mi je jasno zašto i dalje ideš kod frizera, to je zbog onih čvorova od utorka… Nosiš svoje noževe ili Deki frizer ima svoje?

Leave a Reply

