Koliki Vam je rok trajanja?

Da li su talenti predodredjeni sa rokom trajanja? Ono, kao slatko od trešanja ili kranjska kobaja, best use before…

Kopam po vijugama koje su zadužene za taj segment mog bitisanja, kad ono…zatvoreno. Isteklo radno vreme.

Ispred mene čaša Vranca i zrele smokve. Plejlista empty. Smeta mi dužina kose, vreme joj za potkresivanje. Smeta mi tišina, prašina, taština, praznina.

“Kada si radila ove portrete?”

…”Well…daaaavno.”

“Kada ćeš mene da crtaš?”

“Kada budeš imao dovoljno bora na licu.”

…”Ti mene zajebavaš.”

“Jok ja, bore stvaraju senke i lakše se dobija pravi lik.”

“Onda neću.:

(Bacakam glavu, fck too long hair.)

“Kako god ti volja.”

 

Lakše konju bez samara.

 

Moja plavuša danas imala boru na čelu. Duboko se zamislila.

“Ja ti trtljam sve moje tajne…Jao meni kad osvanem u nekoj tvojoj priči.”

Gledam joj zabrinutu facu i smejem se naglas.

“Don’t worry, plavka, nisu tvoje tajne zanimljive ljudima koji me čitaju. Daleko su interesantniji tvoji svakodnevni gegovi, koje nekada ne mogu sve ni da upamtim.”

(Definitivno šišam ovu džunglu na glavi, samo da dovršim Vranac sa ukusom voća.)

Mali od palube niže bisere. Nikako da se domogne pravog i isplativog posla. Tešimo ga da tako mora biti, da su vremena zeznuta ko opstanak foka na Grenlandu, da će i on doći do svoje kore hleba, samo malo strpljenja, sine…

Oktobar je mesec kada počinje berba maslina. Plavušin prijatelj iz Petrovca šalje brzojav da mali krene hitno jer se svaki ubrani kg plaća odmah.

“Mladjane, sine, pravac magistrala i stopiraj! I čim stigneš javi se čika Neši!”

Photobucket

Posle pola sata zove majka sina svoga… čisto radi provere dokle je stigao.

“Mladjane, gde si?…Kako tek u Bečićima? Pa stopiraj!!!…Kako to samo tebi niko neće da stane???”

Prolazi sat od polazne tačke malog od palube. Sledi još jedan poziv…

“Mladjane, jesi li stigao? MOLIM? Sv. Stefan? Pa ti nisi normalan….”

Photobucket

I tako je Mladjan “stepirao” do Petrovca. Step by step, nakon cirka tri ure pjehe, napipao je odredište.

Jes pao mrak, ali palo je i sedam kg maslinica, jes odmah keš narukvica, jes ost’o i sutra da nadoknadi manjak beračkih radnih satića, jes doš’o naveče to home, sweet home i pao ko zaklan u krevet, ali je zato sutradan otkrio ko Kolumbo kontinente žuljevitih izbočina na svojim petama, kao posledicu tabananja put cg primorja. Nije lako zaraditi, nije uopšte.

Eno ga leči se.

Pa da, neka smokva se i nazire u činiji, Vranac lagano nestaje. Prelazi volšebno iz tečnog u kreativno stanje. Kakav li će portret nastati?

Lakše sam crtala ljude koje ne poznajem, njihove mane i vrline. Karakter. Samo ljuštura nažvrljana, šta je insajd, nemamo pojma.

Ljude koje opipam nevidljivim linijama, ne umem da strpam u obraze, usne, noseve i oči.Probala ja. Ne ide. Ruka sama crta dušu. A nije svima mirisna ko majska ruža. Jbg.

Arhiva MB 2.10.2010.

Odavno ne hvatam “crtačku” olovku. Samo nedostaju ljudi, crtani i necrtani. I vreme je da prenesem neke price sa mojblog-a, sa svom prašinom i prazninom.

Posted on September 15, 2014, in arhiva MB. Bookmark the permalink. 14 Comments.

  1. Potpuno se slažem sa prenošenjem.

  2. Sećam se ovog posta. Tada ne bih znala šta da ti odgovorim. Iz sadašnje perspektive, odgovor je: talenti nemaju rok trajanja. Samo je jako teško i dugo traje da se ponovo izvuku, očiste od prašine i upotrebe. ❤

  3. “Prelazi volshebno iz technog u kreativno stanje” ovo cu da zapamtim.

  4. Proverite na dnu ambalaže. 😀

  5. Izgleda da ste bili baš neka fina družina na toj platformi… Drago nas je čitati vas… sve 🙂

  6. potpuno shvatam , da nisam odmah prenela sto se preneti dalo, ne znam kad bih to sada.

Leave a Reply

