Dante’s waiting room

Finigenaldova 8.

Tabla na kući zardjala od vremenskih zgoda i nezgoda, pokazivala je izgrebanim slovima traženu adresu. Uz škripu vrata najavio sam svoj ulazak mada mi nije bila namera. Pokušavao sam da ostanem neprimećen u gomili koja se vrzmala hodnikom i mislio…“Svi su došli vodjeni istim nagonom, ja sam samo jedan od njih, hm.. da.“ Prostor nazvan čekaćutnica bolovao je od klaustrofobije stiskajući zadihana stvorenja unutar zidova. „Najeb’o sam od čekanja.“ Psujući sebe na nemuštom jeziku, klimnuo sam glavom dotrajaloj gospodji pored mene, našao slobodnu stolicu do nje. Od cupkanja na jednoj zdravoj nozi i trpljenja mirisa nadolazeće truleži, izabrao sam ovo drugo.

„Sledeći!“

Trombonski glas prozivao je bez reda. Preda mnom su se smenjivali prizori, dobre cipele, skoro kupljene, vidi se po čistim linijama oboda, nema ulubljenog otiska malića, taj prst na nozi definitivno je višak, podvijene pantalone sa pocepanom ivicom od dugog nošenja, sirotinja ili nemarnost? I jedno i drugo, da da. Nova trenerica, ubija od vonja žutih, osetio sam kao pas šireći nozdrve dok se želudac preteći popeo na krov jednjaka. Lagani parfem došao je kao prolećni povetarac, vlasnica je stroga suknja do kolena, opa… ispravio sam ledja, kašljucajući namerno skrenuo pažnju dotične na sebe, odmerivši ostatak od suknje na gore, dobar primerak. Prazno sedeće mesto preko puta mene, ona se sprema da izvrši invaziju. Vadi vlažnu maramicu iz roze paketića, rastresa je, dok se naginje da uništi prašinu i bakterije sa stolice suknja se opasno zateže preko božanstvene jabuke…Košulja ocrtava liniju struka i bezobrazno pokazuje tamnu boju gornjeg veša. Vadi iz male tašne drugi paketić, suvih maramica, suši sedalo, spusta se lagano pazeći na iskrljanu ivicu zbog čarapa, poravnava suknju gladeći bokove i osmatra okolinu, ritual komplet. Ubrzo je ušla prozvana.

Za njom ušao sam i ja.

-Dobar dan.

NekadBiloŽensko zabijenog nosa u monitor ispred sebe, ispaljivala je pitanja kao predratna torpeda isteklog roka, po jedno na svakih pola sata.

-Ja bih da prijavim potražnju.

-Koje vrste?

-Da li imate na raspolaganju neki izum za hvatanje ideja?

Pogledala me kao da tražim sexualnu uslugu u manastirskom centru.

-Jeste li Vi pročitali naziv agencije kada ste dolazili? „Profesionalna usluga skupljanja problema, non-stop 24h, vaše je samo da se uproblemite, mi smo tu da Vas odproblemimo“. Kakav sad izum i kakve ideje?

Nisam se predavao.

-Skupljate probleme? Upravo donosim svoj. Jedan, jedini. Ja sam pisac, moj problem je nedostatak potrebnih instrumenata kada ideja naidje. Znate, vrlo je neuhvatljiva i materijalno nestabilna. Dešava se često da i agregatno stanje promeni. Nije pomogla ni mreža, ni čaša, ni balon bez helijuma. Pobegne pre nego se dočepam neke vrste laičke hvatalice. To je moj problem, ja od Vas kao zvanične institucije očekujem punopravnu pomoć.

Nalaktila se preko ultraplastirane radne površine, skupila pesnicu i mrdnula kažiprstom na kom se šepurio prsten sa gromadom jeftinog stakla.

-Pridjite, pridjite….

„Sad sam spreman da čujem tajnu postanja“ govorio je moj zauzeti stav.

-Nisam zadužena za tako delikatne probleme. Ja sam za učestale, takozvane narodske… novčani problemi, problemi s posla, problemi sa fakulteta, iz škole, u vezi stanovanja i tome slično. Uglavnom se vrši razmena problema, previše je posla i ne stižemo svakom da izadjemo u susret. Ovako razmenimo novac sa školom, fakultet sa stanovanjem, posao sa novcem i krug se zatvara na zadovoljstvo svih klijenata. Uputiću Vas na ovu adresu.

Izašao sam sa zabeleškom nehajno zapisanoj na parčetu dnevnih novina: “Agencija za idejno rešenje neproduktivnih autora, non-stop 24h. Vaše je da niste produktivni, naše je da Vas realizujemo.“

Hvala im, zaista.

2 thoughts on “Dante’s waiting room

Leave a Reply

