Serbian life for rent

Kaže meni moja Andja (4 god): “To nije kuća, to je Na Mokranjčeva!”

Rasprava je tekla u pravcu izjedanja slatkiša koje smo pokupile u obližnjoj piljari. Na njeno: “Mogu sad da otvorim puc – puc?” odgovorila sam: “Kad stignemo kući”.

I tresnula me mala istinom koju nisam pročitala ni u jednoj istorijskoj čitanki.

Kako stan može biti kuća?

No way, Hose.

Eto ti ga, u svoj svojoj prostoći staroj samo četiri leta.

…….

Nije mi noćas do romantike.

Semantike i brojanja zvezda.

Preskačem pojmove i izjave, plaši me moguće davljenje u mračnim im dubinama.

Dočekam se, tek vrhovima nožnih prstiju, zdrave, leve noge na oblutak, tik uz obalu. Obuhvatim palcem, ostali prate radnju zvanu “Samoodržanje”. Zateturam napred nazad par puta, ko klatno sata i stanem. Zaustavim vreme. Ili ono zaustavi mene.

U godini koja prvi put zaokružuje neke datume u crno. Godina. Dupla. Meni.

……

Nema tu romantike.

Ni mesta za nove vode i obale.

Zamenila sam šljunak na buvljoj pijaci za asfalt.

Ni zemlja, ni voda, vatra najmanje.

Vazduh mora, dok dišem.

……

Nisam patetična. Hormone posmatram iz mrtvog ugla gde udariš pešaka bez da odgovaraš.

Nisam.

Nisam se snašla u gradu koji me rodio.

Nisam svarila majčino izvinjenje za to.

Memorijska soda bikarbona i aktivni ugalj ne pomažu.

U ovom slučaju.

…..

Volela bih da jesam (kao što nisam) špenadla koju kačiš po proizvoljnim lokacijama na mapi.

Ili bar odraz u izglancanom staklu rashladne vitrine u mesari.

Koji mudro ćuti.

Štap čajne i trista grama mlevenog života za poneti.

….

Neko je u jednom trenutku otkidanja od svesnosti dao zeleno svetlo za seču drvoreda u prometnoj ulici mog grada.

Tada je prestalo ono staro: “Drvo se na drvo oslanja, a čovek na čoveka.”

Posted on July 13, 2016, in naked soul. Bookmark the permalink. 2 Comments.

  1. jako, jako lijepo. A Andja je u pravu. Špenadla na mapi – odlično rečeno, usvajam.

Leave a Reply

