Plan B

Mojblog arhiva 21.01.2013.

Lepo je kada pored sebe imaš nekog ko uvek, za sve ima plan B. Bez suvišnih reči, lažnih obećanja, kuco, maco, srce, dušo i ostalih životinjskih i organskih pomagala u izjavama. Jedina persona koja ima tu privilegiju je Timba, mače zarobljeno u telu ridžbeka.

Dok mirno kopam po internet svetu, jednim retrovizorom pratim šta radi. Kartica sa čipovima, lemi, dodaje komponente, pevuši, gucne vino, opet lemi. “Evo, gotovo!”

Gledam i blage veze nemam šta je to. Da li biste bili ljubazni da mi objasnite čemu služi ovo čudo? “To prikopčaš na kućni alarm i povežeš sa običnim mobilnim telefonom i dobiješ idealni daljinski za otvaranje kapije.” Aha.

“Idemo sada da upoznaš Pola. Daljinac je za njega.”

Na desetak kilometara od grada, šuma sa mostovima za jelene i gliste (mrtva sam ozbiljna, eksperiment neke ovdašnje budale sa ovlašćenjima) i dvorište koje možeš raspoznati samo po ogradi i kapiji sa čudnim nazivom ulice (samo sa jednom kućom, doduše) Knjaz Dodunkov. Zvoni na interfon i kapija se otvara. Posle par krivina i gomile drveća u vidokrug upada kuća, par auta parkiranih i idilična slika sa snegom, jelkama i tome slično. Zamislite.

Upoznajem Pola, njegove pse Riča i Simbu, Jana i Lea, rodjake. Tri ridžbeka na gomili, četiri muškarca i moja malenkost.

Hvatam holandski k’o muve u letu, ne otkrivam da skoro sve razumem, mala odstupnica nije na odmet. Džentlmeni, ipak, posle pola sata i medjusobno pričaju na engleskom. Pićence, mezence, priča, pa opet ukrug. Daljinac ugradjen, povezan, Rič pokazuje neizmernu količinu dopadljivosti prema meni, sažvakao mi pola kose i igrali igru ko duže izdrži da ne trepne u gledanju. Ja pobedila.

Leo je jedan od glavnih zastupnika za prodaju sladoleda u Holandiji. (“E moj olandjanine, da si na Severnom polu osto bi bez posla.”) Pričao nam o prodaji veka za kraljevsku porodicu i piškanju u kraljičinoj bašti, kad muka natera čoveka ne bira se mesto ni vreme, e sada, da li mu verujem, nebitno.

Jele se salate, kao da smo na Balkanu, nešto kao šopska, pa tarator, srpska, pitam Jana gde je sakrio knjigu recepata, on mora da je sa mojih prostora, čovek se prevrnuo od smeha. Dobro, malo je i bakardi kola zaslužna za frenetičan smeh.

Man with plan B pravi male zalogaje i dodaje mi ih u vidu avionske linije, pali cigaretu nonšalantno, ne gledajući u mene pogadja mi usne i bespovratno otkupljuje neke moje vremenske vize. 

Odlazimo kasno u noć. 

“Kada čovek planira, neko odozgo se smeje.” Taj Neko očigledno nije računao na plan B.

Mojblog arhiva 21.01.2013

Leave a Reply

