Pametan biti, ili ne

Stalno se prepiremo da li je pametno biti iskren. Pošteno govoreći, to je davno prešlo u raritetne primerke današnjice. Ako postoji iole olakšavajuća okolnost u vezi prozvane neistine, laži, pritvornosti je dokumentovani problem uskog poimanja sebe, okoline i sveta. 

Naravno… ranč. Smatram sebe obaveznom da navedem, za mnoge koji nisu upućeni, ranč je nasledjena vikendica i prostor oko nje. Moja bazična porodica je nestala, otperjala via somewhere over the rainbow u nepune dve godine. Svo troje. Brat je očigledno bio ekstra džoker karta u svom tom nasumičnom izvlačenju. Prebrzo, uskovitlano, kao Zemlja teško iskustvo. Identifikacija, po prvi put u životu, nekog ko te branio, dok je hodao. Onda je sklopio ruke. A ja kažem, da, to je moj brat.

I vidi mene, naslednice neke nedodjije, neke srpske Narnije gde rastu jednorozi i čarobni pasulji. Šta bih ja s tim?

Baš tako sam se osećala. Otvorila sam vrata od budjave, presovane iverice na ledjima svog ormana i zatekla se u nepoznatoj zemlji. Čudo!

Betonsko dete, sveCki putnik, kosmopolita u duši i ostalim organima suočena sa Njenim Veličanstvom Prirodom i narodom zvanim Seljaci Po Vokaciji. 

Trava raste gde je ne sadiš, zlo buja bez kapi vode nam nasušne, ledeni interes preuzeo je primat od ljudske dobrote. 

Kada poželite da opipate izvor svih ljudskih mana idite u što manju sredinu (ekspert level svedočenje).

Tu, gde ih je malo,

tu, gde ih je jedva preostalo,

tu, gde flajka piva vredi koliko i obraz,

tu, gde sahrane čoveka bez da zovu mrtvozornika.

Tu! 

Gde vidite koliko smo duboko u živom pesku.

Sve što napišem stojim iza toga stamena i bez sumnje. Sve što napišem trag je životni. Lepljiv i zapamtljiv. Puž što vuče svoju kuću i ne zna koji je vinograd baš, BAŠ, njegov.

Ali svaki liči i jednoliči.

“Piši. Evo ti papir, olovka, tastatura, piši!”

“Šta me gledaš k’o da ti tražim da potpišeš ugovor sa Faustom! Piši! Šta osećaš, šta voliš, ne voliš, želiš, moliš! Pusti to iz sebe.”

“Ne znam šta bih prvo…”

“Prvi put je svima problem. Posle predje u naviku. Isto kao ubijanje. Veruj mi.”

Gledam kako olovka po prvi put oseća. Leti po onom papiru, uvija se na linijama, otvara na svaki novi red. Flertuje. Omadjija. Uvlači u vortex…

Da ne progovorim o ranču i dešavanjima verovatno bih bila uvučena u vortex sopstvenih dilema.

Volim ga i mrzim istovremeno, dok, usputno, sahranjujem ljubimce tražeći im hlad u pomenutom prostoru. 

Jedino preostalo mače usvojilo mene. Ja sam mama mačka i to je sasvim u redu. Zato što imam dugu kosu pa se ono, ovako maleno, umota u lokne i zaspe.

A danas mu sahranila mamu. Pravu.

Čučalo je na stepenicama i ćutke me posmatralo. 

Kao da zna.

Ja sam zaboravila da ne znam čemu ašov služi, da sam, odavno, raskinula emotivne odnose sa kičmom i da sam Ok sa svim tim glupostima vezanim za radjanje i umiranje. Skroz.

Osećala se posramljeno tražeći sopstvene stvari od naroda Seljačkog.

Moje crevo za polivanje cveća, ćaletove alatke, žute gumene čizme i ono što sam prećutala. Rekla bez glasa. Setila se majke i njenih reči. Do koske tačne.

Neeee. 

Kako smo pametniji od onih koji stazu pre nas prodjoše.

I nas stvoriše.

Zato ti kažem, piši. 

Svaka izmišljena priča krije u sebi mnoštvo stvarnih. 

 

 

 

 

Posted on June 8, 2017, in crtice iz života. Bookmark the permalink. 9 Comments.

  1. Piši Tanja, piši…

  2. Razbijaš. Samo tako nastavi. Pozdrav!

  3. Tanjče bre… dušo i srce… moreeeeeeeeeeee, tri duše i tri srca.

  4. Nemam pojma zasto mene je ovaj tekst podsetio na Forest Gumpa. Zato
    Piši Tanja, piši!!!

    • Sa kakvima se srećem u ovoj nedodjiji tačno za 90% imam jeziv osećaj da su u krvnom srodstvu sa FG 😀 Više mislim no što pišem, to jest, zaboravnost uzme danak 🙂

Leave a Reply

